loading...
طراحی وب سایت
نگاه نو بازدید : 18 چهارشنبه 14 آبان 1399 نظرات (0)

سرما مارکت یکی از بهترین مراکز فروش تجهیزات سرمایشی کنار شماست تا بهترین وسایل ها را با بهترین قیمت ها خریداری کنید. ما کیفیت را اصل اصلی کار خود قرار داده ایم و در تلاشیم به شما کمک کنیم بیشترین نتیجه را از انتخاب خود بگیرید.

برای خرید فن کویل به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید!

نگاه نو بازدید : 18 دوشنبه 12 آبان 1399 نظرات (0)

فن کويل ها را از نظر عملکرد به دو نوع کلی دو لوله و چهار لوله تقسیم بندی می کنند. 

فن کویل های دو لوله تنها دارای یک ورودی آب، یک خروجی آب و یک کویل هستند. تمامی یونیت های یک سیستم فن کویل دو لوله ای در یک زمان تنها می‌ توانند عمل حرارتی یا عمل برودتی انجام دهند. 

فن کویل های چهار لوله دارای دو لوله خروجی آب، دو لوله ورودی آب و دو کویل مجزا هستند که یکی مخصوص عمل گرمایش و دیگری مخصوص عمل سرمایش است. در این سیستم این امکان وجود دارد که هر واحد فن کویل به صورت مجزا عمل سرمایش یا گرمایش را انجام دهد. همچنین، هر یونیت می تواند همزمان هم عمل گرمایش و هم عمل سرمایش را انجام دهد.

فن کویل های چهار لوله نسبت به فن کویل های دو لوله تنظیم دقیق تری روی دمای هوای ساختمان اعمال می کنند.  

انواع فن کویل برحسب مکان نصب 

یونیت های فن کویل را می توان در سقف، روی دیوار و روی زمین نصب کرد. فن کویل های سقفی، کاست نامیده می شوند. فن کویل های دیواری با ارتفاع حدود دو متر روی دیوار نصب می شوند.

فن کویل های زمینی در دو نوع افقی و عمودی موجود هستند. 

هر کدام از انواع فن کويل اشاره شده در بالا دارای دو نوع روکار و توکار هستند. یونینت فن کویل های روکار کاملا در معرض دید است و بخشی از فضای اتقاق را اشغال می کند، در حالی که یونیت فن کویل های توکار در بخشی از پیش تعیین شده در سقف، دیوار یا کف ساختمان قرار می گیرد.  

یونیت های توکار از نظر زیبایی شناسی بهتر هستند و فضای کمتری از اتاق را اشغال می کنند اما بعضی انواع فن کویل های روکار که دکوراتیو نامیده می شوند، دکوراسیون داخلی ساختمان را زیباتر نیز می کنند. 

نگاه نو بازدید : 15 یکشنبه 11 آبان 1399 نظرات (0)

مدیریت دایرکت اینستاگرام با کمک مدیر هاب

اهمیت دایرکت اینستاگرام چه بعنوان یک پیام رسان ساده و چه بعنوان یک ابزار خوب برای بازاریابی در بستر اینستاگرام بسیار زیاد است. دایرکت اینستاگرام یکی از ویژگی‌هایی محسوب که به شدت از سوی کاربران مورد توجه قرار گرفته و به موجب آن محدودیت‌های ارتباطی کاربران این شبکه اجتماعی در بین می‌رود.

پاسخ دادن به پیامها سر وقت، راه فوق العاده برای ارتباط دوستانه با دنبال کننده هاست. همچنین این نشان دهنده سرویس دهی بی نقصی است که در انتخاب برند و وفاداری مشتری بسیار مهم تلقی می شود.

با مدیر هاب میتوانید همزمان دایرکت شبکه های اجماعی خود را مدیریت کنید و به موقع و سریع به آن ها پاسخ دهید و چیزی را از قلم نیندازید! مدیریت دایرکت اینستاگرام به برندسازی کمک زیادی می کند!

برای ثبت نام در مدیر هاب و گرفتن هفت روز هدیه استفاده رایگان کلیک کنید!

نگاه نو بازدید : 15 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

فن کویل دیواری یکی از دستگاه های حرارتی-برودتی محبوب در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری است. سه نوع کلی فن کویل از نظر نصب وجود دارد: 

  • سقفی
  • دیواری
  • زمینی

یونیت فن کویل دیواری دستگاهی سرمایشی و گرمایشی است که در ارتفاع حدود دو متری روی دیوار نصب می شود و دارای یک بدنه یا کابینت، یک یا چند ساختار شبیه به رادیاتور به نام کویل و یک یا چند فن می باشد. بعضی فن کویل ها دارای یک هیتر حرارتی الکتریکی نیز می باشند. 

هر یونیت فن کویل به واسطه ی لوله کشی های آب گرم و سرد به بویلر در موتورخانه و چیلر متصل است. فن کویل هوای درون اتاق را به گردش درآورده و آن را سرد یا گرم می کند. 

هر کویل دارای چندین پره یا فین است که هوای درون اتاق با عملکرد فن از میان این باله ها عبور می کند. 

نگاه نو بازدید : 17 چهارشنبه 07 آبان 1399 نظرات (0)

اگر به دنبال پلتفرمی هستید که مدیریت همزمان اینستاگرام را برای شما فراهم کند، با ما همراه باشید. از محبوب ترین و پر طرفدارترین برنامه اجتماعی و مجازی در دنیای امروز می توان به اینستاگرام اشاره نمود که تعداد کاربران روزمره آن بسیار زیاد است و روزانه شاید بیش از چندین ساعت برای جستجو و گشت و گذار درون آن بپردازیم و تصاویری که دوستان در طول روز از خودشان، کارهای روزمره و… با ما به اشتراک می گذارند را ببینیم  و از حال آن ها به شکلی با خبر می شویم.

 

از طرفی دیگر کاربران اینستاگرام را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی نمود که دسته اول متعلق به افرادی است که تنها صفحه رسمی و شخصی خود را دارا می باشند و از این طریق با دوستان ارتباط برقرار می کنند و دسته دوم متعلق به افرادی است که با تاسیس شرکت و بازاریابی، نهایت سعی و تلاش خود را بکار می گیرند تا بتوانند با تبلیغات صحیح بتوانند به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.

اگر یکی از حرفه‌ای‌های اینستاگرام باشید و یا ادمینی باشید که رو چند اکانت اینستاگرام فعالیت دارد، فعال احتمالا با مشکل مدیریت چندین حساب مختلف رو به رو بوده اید اما از همین­‌جا باید خیالتان را راحت کنم، اگر راه و چاهش را بلد باشید، مدیریت همزمان چند اکانت اینستاگرام کار خیلی سختی نیست.

مدیر ها به شما کمک می کند روی چند اکانت به صورت همزمان تسلط داشته باشید. پست های خود را همزمان در هر تعداد اکانت در هر شبکه اجتماعی منتشر کنید، به صورت یکجا روی دایرکت و کامنت ها نظارت کنید و تحلیل و آنالیزی دقیق از مدیریت شبکه های اجتماعی خود به دست آورید.

مدیریت همزمان اینستاگرام با مدیر هاب

با مدیر هاب میتوانید همزمان شبکه های اجتماعی خود را مثل فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست، تلگرام، ردیت، وی کی، یوتیوب، تامبلر و لینکدین را مدیریت کنید. با زمانبندی پست ها، دیگر نیازی به آنلاین شدن شما در شبکه های اجتماعی نبوده و در هر زمان که محتواهای موردنظر خود را در تقویم محتوایی مشخص کرده باشید، داده ها اتوماتیک وار منتشر می شود.

نگاه نو بازدید : 15 سه شنبه 06 آبان 1399 نظرات (0)

شما خوانندگان عزیز می توانید جهت اطلاع از سایر اطلاعات مانند توان، ظرفیت نامی، مشخصات موتور، گارانتی و تمامی اطلاعات هر مدل مورد نظر با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید برای خرید اسپیلت ال جی با ما در ارتباط باشید.

مزایای اسپیلت ال جی

  • انواع مختلف اسپیلت ال جی با ۱۳ تا ۲۰ متر قدرت پرتاب باد، توانایی ساپورت محیط های بزرگ را نیز دارا هستند.
  • انواع مختلف اسپیلت ال جی با ۶۰ تا ۶۵ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی عرضه شده و هزینه انرژی کمتری نسبت به سایر برندها دارند. جالب است بدانید در این مدل ها نیز با وجود مصرف کمتر انرژی، توان خنک کنندگی تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
  • از نظر زیبایی ظاهری نیز انواع مختلف ARTCOOL اسپیلت های ال جی، با طراحی ساده اما ظریف و زیبا، زیبایی بخش خانه های شما هستند. ساختار شیشه ای این مدل اسپیلت ها با انعکاس تصاویر جلوه ویژه ای به منزل شما می دهند.
  • بعضی از انواع مدل های اسپیلت ال جی با کمپرسور اینورتر دوگانه با ضمانت ده ساله عرضه می شوند. به وسیله این فناوری، طول عمر دستگاه بالاتر، سر و صدای خروجی از آن کمتر و بازدهی آن بیشتر خواهد بود.
  • به وسیله فناوری DUAL Inverter Compressor، کمپرسورهای اسپیلت ال جی نسبت به کمپرسور های معمولی مجزا شده و هوا بیشتر و سریع تر پخش می شود.
  • اسپیلت های ال جی با توانایی یونیزاسیون محیط با پخش میلیون ها یون، محیط را استریل می کنند و ذرات آلاینده آن را از بین می برند.
  • برند ال جی با قرار دادن وای فای و همچنین اپلیکیشن مخصوص، توانایی کنترل اسپیلت از راه دور را به مصرف کنندگان می دهد.
  • برد مدار اسپیلت های ال جی در مدل های جدید نیز ارتقا یافته تا سلامت دستگاه تهویه شما در برابر تغییرات ولتاژ تضمین شود.
  • نصب سریع و آسان سیستم های تهویه ال جی نیز یکی دیگر از مزایای این اسپیلت ها است.

اسپیلت ال جی

  خرید مستقیم داکت اسپلیت اینورتر

اسپیلت ال جی

 

خرید اسپلیت سامسونگ ، مدیا ، الجی و …

برای خرید انواع اسپلیت سامسونگ ، تراست ، الجی و … از طریق منوی بالای صفحه وارد محصول مورد نظرتان شوید.

 

خرید اسپلیت ال جی

نگاه نو بازدید : 21 دوشنبه 05 آبان 1399 نظرات (0)

در سرچ اینستاگرام که در قسمت Explore تعبیه شده، شما می‌توانید مکان، اسم فرد و یا برچسبی را جستجو کنید، به عبارتی انواع کیورد برای سرچ کردن دارید، همانند گوگل که اگر مکانی (لوکیشن Location )  را جستجو کنید شکل نتایج برای شما متفاوت خواهد بود.

یک آزمایش انجام دهید، در دو اکانت مختلف یک عبارت یکسان را در سرچ اینستاگرام جستجو کنید، به احتمال زیاد نصف نتایج فرق خواهند داشت، همین موضوع در نتایج گوگل هم وجود دارد و براساس تاریخچه جستجوی شما و ای‌پی IP نتایج فرق خواهد داشت.

در اینستاگرام قابلیت پاک کردن تاریخچه جستجو در تنظیمات این نرم افزار وجود دارد و کافی است به قسمت  Clear Search History  بروید.

هر چند تفاوت های بسیاری در جستجوی اینستاگرام و گوگل وجود دارد، به عنوان مثال شما اگر جمله‌ای را در اینستاگرام جستجو کنید به احتمال زیاد نتیجه‌ای را پیدا نخواهید یافت. چرا که ماهیت این شبکه اجتماعی تصویر محور است و در پست‌ها عکس و یا ویدیو مشاهده می‌کنید و اگر متنی در پست وجود نداشته باشد به احتمال زیاد آن پست امکان نمایش در نتایج را ندارد، مگر لوکیشن عکس مشخص شده باشد.

Hashtag و Keyword

پست در اینستاگرام بدون متن و هشتگ Hashtag شانس کمتری دارد تا دیده شود. به نظر من اینستاگرام قابلیت تشخیص موضوع عکس درون پست را بدون متن و هشتگ ندارد، پس متن و هشتگ همانند متن و کلمات کلیدی در وبسایت اهمیت بالایی دارند. ولی زمانی که می‌گوییم اهمیت بالایی دارند به معنای آن نیست که باید زیاد استفاده شود. مثل این می‌ماند که بگوییم قرص x برای شمای y مفید است ولی اگر همان قرص را کم بخورید و یا زیاده ‌روی کنید اثرات منفی برای شما خواهد داشت.

بدانید که گذشتن برچسب نامرتبط اثرات بدی بر روی صفحه و پست‌های شما خواهد داشت. حتما دقت کرده‌اید که بعضی ها برای جذب و دیده شدن (البته به خیال خودشان) از برچسب های پرطرفدار #ایران و یا #دختر #زیبا و … استفاده می‌کنند درحالی که پست آنها ارتباطی با برچسب ندارد و همه این موارد را به نظر بنده اینستاگرام بررسی می‌کند و اینستاگرام اگر بداند که کاربران بعد از جستجو زمان کمی در پست شما سپری می‌کنند و سریع وارد پست دیگر در یک پیج دیگر می‌شوند در آن پست بیشتر می‌مانند و این رفتار را سایرین هم تکرار می‌کنند، اینستاگرام پست شما را به همانند رفتار گوگل به قسمت متروکه خودش انتقال می‌دهد.
در سئو می‌توان با Time on Page این موارد را بررسی کرد، حال شاید ما در اینستاگرام Time on Post داشته باشیم هر چند خودمان نمی‌توانیم آمارش را دریابیم.

 

Interaction و Behavior

تعامل (Interaction) کاربران نشان دهنده زنده بودن آن کسب و کار است و باید در هر کسب و کاری و در هر اندازه‌ای این تعامل‌ها رصد شوند و همینطور بهبود پیدا کنند. در اینستاگرام امکان ارزیابی تعاملات کاربران هم وجود دارد هر چند به قدرت ابزارهای آنالیز یک وبسایت نمی‌رسد. تعامل کاربران در یک وبسایت در سئوی آن سایت بسیار اثرگذار است، تعامل‌هایی همانند نظر گذاشتن، به اشتراک گذاشتن و دیدن سایر صفحات و ماندن در سایت و … مواردی که دقیقا در اینستاگرام هم وجود دارد حال با کمی تفاوت.

برای برقراری تعامل بیشتر در اینستاگرام می‌توانید از استوری هم استفاده کنید. همانطور که در قسمت آمار اشاره کردم از ۵۰۰ میلیون اکانت فعال روزانه اینستاگرام بیش از ۴۰۰ میلیون آن‌ها استوری‌هایشان را چک می‌کنند. این آمار فوق العاده‌ای است. می‌توانید در استوری سوال و جواب را برای تعامل انتخاب کنید و یا از نظرسنجی استفاده کنید. و یا حتی این تعامل را در بین اینستاگرام و سایت به اشتراک بگذارید و در استوری لینک آدرس وبسایت را قرار دهید. البته باید بالای ۱۰کا عضو داشته باشید تا بتوانید لینکی را در استوری درج کنید. فقط فراموش نکنید که لینک‌ها را هم باید ردیابی کنید و بهتر است از UTM استفاده کنید، اگر نمی‌دانید UTM چیست بعدا به آن اشاره خواهیم کرد.

نکته مهم این است که باید بهترین زمان برای انتشار پست‌های خود را در اینستاگرام پیدا کنید، به نظر من نمی‌توان یک ساعات کلی و مناسب برای همه نوع کسب و کارها مشخص کرد. برای اینکه بهترین زمان انتشار پست را پیدا کنید، پیشنهاد میکنم در ساعات مختلف پست‌هایی که تقریبا یک موضوع را دنبال می‌کنند انتشار دهید و سپس بازخوردها و تعامل‌های کاربران را ردیابی کنید. در این صورت است که شما می‌توانید از نهایت تعامل کاربرانتان استفاده کنید.

Insights و Google Analytics

در insight یک سری اعداد در قالب تعامل را نشان می‌دهد مثل لایک، کامنت و سیو، و حالا اگر این تعداد تقسیم بر تعداد کل فالوورها بکنیم و سپس ضرب در ۱۰۰ کنیم نرخ تعامل یعنی Engagement rate به دست می‌آید. اگر شما در گوگل جستجو کنید “Engagement Rate Instagram” ابزار مفید سایت influencermarketinghub.com به این آدرس نمایش داده می‌شود که می‌تواند برای شما درصد تعامل را بگوید.

شما در insights می‌توانید تعداد بازدید در روز و همینطور تعداد دیده شدن‌های منحصربه فرد و البته تکراری را مشاهده کنید. شما می‌توانید متوجه شوید که از کدام پست بیشترین فالوور را جذب کرده‌اید و یا اینکه بهترین پست از نظر لایک، نظر و … کدام پست است. آمارهای مربوط به استوری های خود را میتوانید مشاهده کنید و همینطور یک سری داده ها مربوط به کاربران همانند لوکیشن، جنسیت و بازه سنی که همه این داده‌ها می‌تواند در جای خود اثر بخشی مناسبی داشته باشد.

از طرفی ابزار influencermarketinghub می‌توانید یک ابزار عالی برای ارزیابی صفحاتی باشد که قصد تبلیغ آن را دارد و می‌توانید درصد تعامل کاربران آن صفحه را بررسی کنید و یا اگر قصد خرید یک صفحه در اینستاگرام را دارید باز این ابزار بسیار می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

سئو در اینستاگرامReach و User

در Insights اینستاگرام یک پارامتری داریم به نام Reach که تعداد بازدید از اکانت‌های منحصربه‌فرد را نشان می‌دهد. این مقدار شبیه به پارامتر User در ابزار گوگل آنالیتیکس است. البته برای دیدن آمار هر پست Reach در پایین هر پست بر روی View insights کلیک کنید و اگر قصد دارید Reach کلی صفحه را مشاهده کنید بر روی تنظیمات کلیک کنید و سپس Insights انتخاب کنید و Reach یعنی آمار کلی بازدید منحصربه‌فرد از پیج شما را می‌‌توانید مشاهده کنید.

impressi با on و impression

تعداد impression یعنی تعداد دفعات دیده شده (شاید یک نفر ۱۰ بار ببیند و ۱۰ تا impression آن پست بخورد). یک پست می‌تواند از قسمت Home و یا Profile و یا Explore هم Impression بخورد و البته جاهای دیگر هم دارد مثلا از طریق فالوو کردن برچسب ها و یا براساس جستجوی لوکیشن پست شما impression  بخورد. یک راه هم وجود دارد و اینکه شخصی قبلا پست شما را سیو کرده و حالا دوباره آن را ببیند و این باعث می‌شود دوباره impression آن پست بالا برود.

Comment

پاسخ دادن به نظرت کاربران نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری و ارتقای آن برند میشود، بلکه به سئو و بهینه سازی آن صفحه هم کمک می‌کند. همین موضوع در اینستاگرام موجود است و وقتی نظرات پست‌های سایت دیجی‌کالا را در اینستاگرام مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که چرا نرخ تعامل کاربران در این صفحه بالا است. چرا که پاسخ تمام نظرات را در صفحه اینستاگرام خود این برند قوی ایرانی درج می‌کند. و یا مسابقه هایی که دیجی کالا می‌گذارد و برای تگ کردن دوستانتان شما را تشویق می‌کند.

IGTV و Youtube

Live یک قابلیت تقریبا جدید در اینستاگرام است. شما در یوتیوب هم می‌توانید ویدیو Live داشته باشید، اگر کمی در حوزه سئو فعالیت کرده باشید حتما می‌دانید که قوی‌ترین شبکه اشتراک گذاری ویدیو که سئو بسیار قوی دارد و خود اصلا یک موتور جستجو به حساب می‌آید، وبسایت یوتیوب است.

Live هم یک ویدیو زنده در اینستاگرام است که می‌توان آن را ۲۴ ساعت ذخیره کرد بعد از برگزاری Live آن را در IGTV درج کرد (Instagram TV). قسمت IGTV شبیه به کانال های ویدیویی در شبکه های اشتراک گذاری ویدیو است. و به مدت ۱۰ دقیقه می‌توان در IGTV ویدیو درج نمود. و یا اصلا می‌توانید یک ویدیو ویرایش شده و حرفه ای به صورت آفلاین در IGTV آپلود کنید. البته اگر اکانت شما در اینستاگرام Verify شده باشد تا ۶۰ دقیقه هم می‌توانند در IGTV ویدیو آپلود کنید.

در آخر

امیدواریم این مقاله برای شما در سئو در اینستاگرام مفید بوده باشد و توانسته باشید بیشترین بهره را از آن ببرید. بهتر است بدانید برای مدیریت دایرکت اینستاگرام می توانید در مدیر هاب ثبت نام کنید.

نگاه نو بازدید : 19 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

در این مقاله قرار است به معرفی انواع فن کویل از نظر موقعیت مکان و محل نصب بپردازیم، پس سرما مارکت را تا انتها همراهی کنید.

فن کویل ها یکی از انواع محبوب سیستم های سرمایشی و گرمایشی متصل به یک سیستم مرکزی تأمین آب سرد و گرم می باشند که در انواع بسیار متنوعی تولید می شوند. سیستم فن کویل برای تأمین سرمایش و گرمایش ساختمان های بزرگ دارای واحدهای متعدد مثل ساختمان های مسکونی، هتل ها، ادارات و شرکت ها عالی است.

یکی از بزرگترین مزیت سیستم های فن کویل این است که یونیت های فن کویل را می توان تقریبا در هر قسمتی از ساختمان که به فکرتان می رسد نصب کنید. در واقع انواع مختلفی از فن کویل های سقفی توکار و روکار، فن کویل های کاستی یک طرفه، دو طرفه و چهار طرفه، فن کویل های کانالی، فن کویل های دیواری عمودی یا افقی روکار و توکار، فن کویل های زمینی روکار ایستاده عمودی، فن کویل های زمینی روکار ایستاده افقی، فن کویل های زمینی ایستاده توکار عمودی، فن کویل های زمینی ایستاده توکار افقی، فن کوی های زمینی خوابیده روکار و فن کویل های زمینی خوابیده توکار موجود است که هر کدام برای فضایی خاص و کاربردی خاص طراحی شده اند که این امتیاز، انتخاب های گسترده ای پیش روی خریداران می گذارد.

با سرمارکت همراه باشید تا در انواع مختلف یونیت های فن کویل را از نظر موقیعت مکان و محل نصب به شما معرفی و کاربردهای هر کدام را برای شما شرح دهیم.

فن کویل سقفی

یونیت های فن کویل سقفی همان طور که از اسمشان پیدا است، درون سقف نصب می شوند. این فن کویل ها به دو نوع روکار و توکار تقسیم بندی می شوند. فن کویل های سقفی توکار از نظر زیبایی شناسی بسیار بهتر از فن کویل های سقفی روکار هستند.

فن کویل های سقفی روکار را می توان تقریبا در همه ساختمان ها نصب کرد و نیازی نیست که ساختمان شرایط خاصی داشته باشد. در مقابل، فن کویل های سقفی توکار محدودیت هایی دارند.

  معرفی برند های فن کویل ایرانی

۱) ساختمان مجهز به سقف کاذب باشد و فن کویل سقفی توکار مابین سقف کاذب و سقف اصلی نصب شود.

۲) در هنگام ساخت سقف حقیقی ساختمان، فضایی برای نصب فن کویل در نظر گرفته شده باشد.

فن کویل های سقفی از این نظر که هوا را به خوبی و به طور یکنواخت در فضای اتاق منتشر می کنند، نسبت به سایر انواع فن کویل ها برتری دارند. به علاوه، این فن کویل ها، به ویژه انواع توکار آن ها، تقریبا هیچ فضایی از درون اتقاق را اشغال نمی کنند و انواع توکار به هیچ وجه دکوراسیون داخلی را به هم نمی ریزند ولی انواع سقفی روکار از نظر زیبایی شناسی، تقریبا ضعیف ترن نوع فن کویل می باشند.

معرفی انواع فن کویل از نظر موقعیت مکان و محل نصب

فن کویل کاستی

فن کویل کاستی نیز در واقع نوعی فن کویل سقفی است ولی به دلیل ساختاری مشابه با کاست ها (که نوعی اسپلیت می باشند) به آن ها فن کویل کاستی گفته می شود. این فن کویل ها نیز انواع روکار و توکار دارند و تقریبا هر چیزی که در رابطه با فن کویل های سقفی گفتم در این مورد نیز صادق است.

فن کویل های کاستی توکار از نظر زیبایی شناسی بسیار عالی می باشند و یکی از کم صدا ترین انواع ن کویل هستند. فن کویل های کاستی چهار طرفه، به بهترین شکل ممکن هوا را درون اتاق توزیع می کنند.

فن کویل دیواری

فن کویل دیواری نیز همانند سایر فن کویل ها دارای انواع روکار و توکار می باشند ولی انواع روکار آن ها بسیار رایج تر از انواع توکار می باشند. اکثر فن کویل های دیواری روکار، ظاهری همانند یونیت های اسپلیت دارند و به صورت افقی در ارتفاع حدود دو متری روی دیوار نصب می شود. البته انواع افقی از فن کویل های دیواری روکار نیز موجود هستند که اکثرا دارای پنل های دکوراتیو می باشند. برای مثال می توان از فن کویل های ایرول فرانسه نام برد که پنل خارجی آن ها، یک اثر هنری محسوب می شود.

  فن کویل دیواری ، نسل جدید سیستم های حرارتی برودتی

فن کویل های دیواری برای مکان هایی مناسب هستند که دارای سقف کاذب نمی باشند و هیچ فضای از پیش تعیین شده ای نیز درون سقف حقیقی برای نصب فن کویل سقفی یا کاستی در نظر گرفته نشده است . این فن کویل ها اکثرا دارای کابینت های دکوراتیو هستند اما حجم زیاد آن ها روی دیوار کمی دکوراسیون داخلی را به هم می ریزد (البته فن کویل های ایرول بسیار نازک و زیبا و مثل یک تابلوی نقاشی هستند). این فن کویل ها را باید روی دیواری نصب کنید که هیچ مانعی روی به روی فن کویل قرار نگیرد و هوا آزادانه در اتاق منتشر شود.

فن کویل های دیواری، انواع توکار نیز دارند که معمولا انواع توکار در نزدیکی کف ساختمان و در فضایی از پیش تعیین شده در هنگام ساخت دیوار، قرار می گیرند. این فن کویل ها برای مکان هایی که پر از لوازم مختلف مثل مبلمان هستند، مناسب نمی باشند زیرا نمی توانند هوای گرم یا سرد را درون اتاق توزیع کنند.

فن کویل های زمینی

متنوع ترین انواع فن کویل ها از نظر محل نصب و مکان قرار گیری، فن کویل های زمینی می باشند. این فن کویل ها در انواع روکار و توکار، ایستاده عمودی و افقی، و خوابیده موجود می باشند که هر کدام مناسب فضایی خاص هستند.

از فن کویل های زمینی ایستاده عمودی شروع می کنیم. این فن کویل ها، ظاهری همانند یک یخچال باریک دارند و مناسب فضاهایی هستند که امکان نصب فن کویل سقفی و دیواری وجود نداشته باشد (مثل فضاهایی که سقف کاذب ندارند یا فاقد دیوار خالی می باشند) و در ساختمان هایی که لوازم زیادی در اطراف دیوارها هستند به کار می آیند زیرا فضای کمی از عرض اتاق را اشغال می کنند و می توان آن ها لا به لای لوازم دیگر نصب کرد.

  تأثیر دستگاه تصفیه هوا بر کیفیت هوا

البته این فن کویل ها نیز انواع توکار و روکار دارند. نوع توکار نیازمند یک کمد دیواری یا فضایی از پیش تعیین شده برای نصب فن کویل در دیوار است. فن کویل های ایستاده عمودی معمولا فن کویل هایی قوی هستند و از آن ها به خصوص برای خنک کردن سالن های بزرگ استفاده می شود.

فن کویل ایستاده افقی – معرفی انواع فن کویل از نظر موقعیت مکان و محل نصب

فن کویل ایستاده افقی را شاید بتوان رایج ترین نوع فن کویل ها در ساختمان های اداری و دانشگاه ها دانست. این فن کویل ها برای فضایی مناسب هستند که لوازم زیادی در اظراف اتاق وجود نداشته باشد و بنابراین برای آپارتمان های مسکونی کوچک مناسب نیستند. فن کویل های زمینی ایستاده افقی، در انواع دارای کابینت معمولی و دکوراتیو موجود هستند که تداخل چندانی با دکوراسیون داخلی ندارند ولی انواع غیر دکوراتیو این نوع فن کویل، چندان زیبا نیستند. فن کویل های زمینی ایستاده افقی توکار فضایی از درون اتاق را اشغال نمی کنند ولی باید جلوی آن ها باز باشد.

فن کویل زمینی از نوع خوابیده

فن کویل های زمینی انواع خوابیده نیز دارند که اکثر آن ها توکار هستند. در صورتی که کف ساختمان با لوازم مختلف پر شده باشد یا با فرش پوشانده شده باشد، این فت کویل ها انتخاب های مناسبی نیست و بیشتر برای ساختمان هایی مناسبند که امکان نصب روی سقف یا دیوار وجود ندارد و کف سرامیک است. برای نصب این فن کویل ها نیز باید فضایی از پیش تعیین شده در کف وجود داشته باشد. انواع روکار فن کویل های زمینی خوابیده بیشتر در سوله های صنعتی استفاده می شوند.

 

منبع: معرفی انواع فن کویل از نظر محل نصب

نگاه نو بازدید : 13 سه شنبه 22 مهر 1399 نظرات (0)

فن کویل را از نظر محل نصب نیز تقسیم بندی می کنند. بعضی فن کویل ها را می توان درون سقف حقیقی یا کاذب نصب کرد. انواع دیگری از فن کویل ها به صورت روکار، زیر سقف نصب می شوند. فن کویل های دیواری نیز روی دیوار قرار می گیرد و فن کوی های زمینی به صورت ایستاده یا خوابیده و توکار یا روکار، نصب می شوند. که شما می تواند بسته به نوع ساختمان خود و میزان شلوغی آن و وسایلی که درون ساختمان قرار می گیرند، فن کویل مورد نظر خود را بخرید.

فن کویل های کاستی توکار هیچ فضایی از درون اتاق را اشغال نمی کنند و بنابراین دکوراسیون داخلی اتاق را به هم نمی ریزند. این در حالی است که بسیاری از فن کویل دیواری و زمینی، روکار هستد و فضای قابل ملاحظه ای از درون اتاق را می گیرند.

همچنین، دیفیوزر فن کویل های کاستی در طرح های بسیار زیبا و مدرنی تولید می شود که به هیچ عنوان از زیبایی فضای درونی ساختمان نمی کاهد.

 

مزایای استفاده از فن کویل کاستی

نگاه نو بازدید : 18 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع یا به اختصار HAVC به سیستم هایی گفته می شود که هوای درون ساختمان ها را سرد یا گرم کرده یا آن را تهویه می کنند. البته ممکن است یک سیستم HAVC تمامی این کارها را انجام دهد.

انواعی از سیستم های سرمایشی و گرمایشی و جود دارند که صرفا هوای درون ساختمان را گرم یا سرد می کنند و هیچ هوای تازه ای به درون ساختمان وارد نمی کنند. فن کویل ها و اسپلیت های معمولی اینگونه عمل می کنند ولی فن کویل ها و اسپلیت های هواساز مثل فن کویل داکتی هواساز نیز موجود هستند که علاوه بر سرد و گرم کردن هوا، مقداری هوای تازه نیز وارد ساختمان می کنند.

تهویه هوا از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است و نقش زیادی در سلامت افراد ساکن ساختمان دارد. در مطالعات اخیر توسط پژوهشگران آمریکایی روی نقش سیستم های HAVC در انتقال ویروس کووید ۱۹ که مسبب بیماری کرونا است، نشان داده شده است که سیستم های تهویه هوای دارای فیلترهای مناسب، می توانند سبب کاهش احتمال انتشار ویروس شوند ولی در مقابل، سیستم های سرمایشی و گرمایشی فاقد فیلترهای مناسب، ویروس را بیشتر منتشر می کنند. خلاصه ای این پژوهش ها در وبسایت سرما مارکت منتشر شده است.

با این حال امروزه سیستم هایی مثل اسپلیت و فن کویل که فاقد تهویه هوا هستند، به دلیل مصرف پایین تر انرژی نسبت به سیستم هایی که هوا را تصفیه می کنند، محبوبیت زیادی دارند. البته معمولا در ساخت این سیستم ها مکانی برای نصب فیلتر تعبیه می شود و می توانید با نصب فیلترهای مناسب، کیفیت هوای درون ساختمان را بهبود بخشید. راه دیگری که برای کیفیت هوای تهویه نشده در ساختمان ها وجود دارد، استفاده از دستگاه های تصفیه کننده هواست. برای خرید بهترین دستگاه های تصفیه هوای موجود در بازار می توانید به وبسایت سرما مارکت مراجعه کرده و دستگاه هوای مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

معرفی سیستم اسپلیت

اسپلیت ها، دستگاه هایی حرارتی و برودتی هستند که دارای دو یونیت داخلی و خارجی می باشند. این یونیت ها از طریق مجموعه ای از کابل ها و لوله ها به هم دیگر متصل هستند. همانطور که گفته شد، اکثر اسپلیت ها، به غیر از اسپلیت های هواساز، هوا را تهویه نمی کنند بلکه هوای درون اتاق را به داخل کابینت خود مکیده و پس از گرم یا سرد کردن، آن را به درون اتاق باز می گردانند. بنابراین در هنگام استفاده از اسپلیت باید درب ها و پنجره ها بسته بوده و کمترین تبادل هوا با محیط خارج از ساختمان انجام شود.

اسپلیت اینگونه هوا را سرد می کند که مایع مبرد سرد از یونیت خارجی وارد یونیت داخلی و مشخصا، قطعه ای به نام مبدل حرارتی یا کویل می شود و از آن عبور می کند. در یونیت داخلی، به کمک یک یا چند فن که هوای درون اتاق را با فشار به سمت کویل پرتاب می کنند، تبادل حرارتی بین هوای درون اتاق و گاز مبرد با سرعت بالا انجام می شود. در نتیجه هوا سرد شده و گاز مبرد گرم می شود و به سمت یونیت خارجی می رود.

گاز مبرد در یونیت خارجی ابتدا وارد بخشی به نام تبخیر کننده شده و در آنجا تحت فشار کم، به گاز مبرد گرم تبدیل می شود. کمپرسور این گاز را با فشار به سمت کویل کندانسر هدایت می کند و به دلیل فشار بالا در آن کویل، گاز به مایع تبدیل شده و مطابق قانون ترمودینامیکی گازها، حرارت خود را از دست می دهد و این حرارت با کمک فن کندانسر به هوای خارج از ساختمان منتقل می شود. سپس مایع مبرد سرد به یونیت داخلی باز می گردد تا این چرخه که به سیکل تبرید معروف است، از سر گرفته شود.

عملکرد گرمایشی اسپلیت یا از طریق پمپ حرارتی که عکس چرخه زیر را انجام می دهد یا از طریق المنت هیتر الکتریکی انجام می شود.

برای پایین آوردن مصرف برق اسپلیت از دو روش استفاده می شود. یکی اینکه در بعضی اسپلیت های پیشرفته از کمپرسورهای اینورتر به جای کمپرسورهای معمولی استفاده می شود. مورد دوم اینکه بعضی از اسپلیت ها به صورت کانال دار ساخته می شوند که به آن ها داکت اسپلیت گفته می شود و ادامه بحث بعدی ما هستند.

داکت اسپلیت

 

 داکت اسپلیت به اسپلیت هایی گفته می شود که در آن ها، یک یونیت داخلی از طریق مجموعه ای از کانال کشی ها به بخش های مختلف و مجزای یک ساختمان متصل است و گرمایش و سرمایش آن ها را تأمین می کند. این کار سبب کاهش زیاد مصرف انرژی الکتریکی می شود. این سیستم ها با وجود مصرف پایین انرژی الکتریکی معایبی نیز دارند، از جمله اینکه نمی توان آن ها در بعضی ساختمان ها نصب کرد، کانال کشی ها پر هزینه هستند و نمی توان دمای بخش های مختلف ساختمان را به طور مجزا کنترل کرد. اگر می خواهید ببینید این سیستم ها برای ساختمان شما مناسب هستند یا خیر، می توانید از کارشناسان وبسایت سرما مارکت مشورت بگیرید. به علاوه می توانید داکت اسپلیت خود از این فروشگاه اینترنتی سرما مارکت خریداری کرده و از خدمات نصب در محل این فروشگاه نیز بهره مند شوید.

فن کویل

 

هر یونیت فن کویل همانند یونیت داخلی اسپلیت است با این تفاوت که در آن برای گرم و سرد کردن هوا، از آب داغ یا سردی که به ترتیب توسط بویلر در موتورخانه یا چیلر تأمین می گردد، استفاده می شود. فن کویل ها انواع مختلفی دارند و می توان آن ها را درون سقف، روی دیوار یا روی زمین نصب کرد. شما می توانید فن کویل های دیواری، زمینی، سقفی، داکتی و کاستی را از فروشگاه اینترنتی سرما مارکت بخرید.

چیلر

 

چیلر به دستگاهی گفته می شود که از طریق سیکل تبرید، به صورت مستقیم یا از طریق یک سیکل تبرید ثانویه، برای خنک کردن هوای ساختمان ها و خنک کردن تأسیسات یا مایعات داغ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. اصول عملکردی چیلر دقیقا مشابه با اصول عملکردی اسپلیت است.

در سیستم های فن کویل که معمولا برای خنک کردن ساختمان های مسکونی دارای واحدهای متعدد، هتل ها یا ادارات استفاده می شوند، سیستم آب سرد که از طریق لوله کشی، یونیت های فن کویل را به هم دیگر متصل می کند، در واقع یک سیکل تبرید ثانویه است که با عبور از فن کویل ها، هوا را سرد می کند و خودش گرم می شود و با عبور از مبدل حرارتی چیلر، دوباره سرد می شود و حرارتش را به مبرد چیلر منتقل می کند.

چیلرها براساس نوع سیستم خنک کننده کویل کندانسر، در دو نوع هواخنک و آب خنک موجود هستند. سیستم های آب خنک چیلرهای بزرگ و صنعتی هستند که نیاز به تأسیسات گسترده ای به نام برج خنک کننده دارند ولی سیستم های هوا خنک که معمولا مینی چیلر هستند، برای کاربردهای دارای مقیاس کوچکتر استفاده می شوند.

طراحی، مهندسی و اجرای سیستم های چیلر و فن کویل، کاری کاملا تخصصی است. در صورتی که می خواهید چنین تأسیساتی را در ساختمان خود پیاده سازی کنید، به راحتی می توانید با مراجعه وبسایت سرما مارکت، پروژه خود را سفارش دهید. همچنین، می توانید بهترین فن کویل ها و چیلرهای موجود در بازار را از فروشگاه اینترنتی سرما مارکت خریداری کنید.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 164
  • بازدید ماه : 455
  • بازدید سال : 1,790
  • بازدید کلی : 3,252