loading...
طراحی وب سایت
نگاه نو بازدید : 56 چهارشنبه 30 فروردین 1402 نظرات (0)

برای خرید سوئیچ سیسکو متناسب با نیاز کسب و کارتان به موارد زیر دقت کنید و بهتر است برای درک بهتر عوامل موثر در حین خرید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید سوئیچ سیسکو

اگر حین خرید سوئیچ سیسکو به پارامتر های فنی دقت نداشته باشید یا سوییچی را خریداری کنید که پاسخ‌ گوی نیازهای آتی شما و کسب و کارتان نباشد، در بلندمدت متحمل ضرر می‌شوید. مثلا در شرایطی ممکن است سوییچی که خریداری می کنید از فناوری پشته‌ سازی پشتیبانی نکند که این موضوع باعث می‌شود که از قابلیت متصل کردن سوییچ‌ ها به یکدیگر محروم شوید.

در شرایطی دیگر اگر سوییچ خریداری شده دارای پورت‌ های محدودی باشد در نهایت باید سوئیچ را کنار گذاشته و مجبور به خرید سوییچ جدید خواهید بود. در شرایط اقتصادی امروزی که روند افزایش قیمت به صورت صعودی بوده و کاهشی وجود ندارد، انتخاب قطعات با توجه به نیاز کسب و کارتان اهمیت بسیار زیادی دارد.

خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ شبکه سیسکو

نکات طلایی برای خرید سوئیچ سیسکو

با توجه به مواردی که گفتیم باید به اهمیت انتخاب با دقت سوئیچ پی برده باشید. برای خرید سوئیچ سیسکو چند مولفه وجود دارد که باید مورد توجه شما قرار بگیرد، سپس می توانید با توجه به این مولفه ها سوئیچ متناسبی را انتخاب کنید. برای اینکه با این ویژگی های آشنا شوید در ادامه همراه سایت نت یک باشید.

تعداد یونیت اشغال کننده: اگر به سوئیچی نیاز دارید که درون رک قرار بگیرد، باید به ارتفاع سوئیچ و تعداد یونیت‌هایی که در رک وجود دارد، دقت کنید. به صورت معمول سوییچ‌ های رک‌ مونت یک یونیت از رک اشغال خواهند کرد.

هزینه خرید: یکی دیگر از معیار های مورد توجه برای خرید سوئیچ قیمت به روز شده آن است. قیمت تمام‌ شده یک سوئیچ شبکه به سرعت رابط‌ها، تعداد پورت‌ها، مشخصات فنی، قابلیت ارتقا و پشتیبانی از فناوری فوق العاده poe بستگی دارد.

تعداد پورت‌ها: معمولا هرچه تعداد پورت‌ها در یک سوییچ شبکه بیشتر باشد، تقریبا به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش می یابد.

سرعت پورت‌ها: مثلا اگر یک سوییچ Fast Ethernet خریداری کنید نمیتوانید انتظار داشته باشید که سوییچ خریداری شده از سرعت گیگابیتی پشتیبانی کند.

بافر فریم سوئیچ سیسکو: توانایی سوئیچ شبکه در ذخیره‌ سازی فریم‌ ها و بسته‌ های مختلف عامل تعیین‌کننده‌ ای در پیشگیری از بروز مشکل بن‌ بست در شبکه ها و کاهش نرخ از دست رفتن بسته به حساب می آید.

خرید سوئیچ سیسکو

خرید سوئیچ سیسکو

خرید سوئیچ سیسکو؛ پشتیبانی از poe

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی سوییچ‌ های امروزی پشتیبانی از فناوری انتقال انرژی روی بستر شبکه (PoE) است. بیشتر سوییچ‌ ها قابلیت پشتیبانی از این فناوری را دارند اما نکته‌ ای که باید مورد توجه شما قرار بگیرد توانایی سوئیچ در پشتیبانی از هر دو استاندارد PoE و PoE+ خواهد بود. اگر سوییچی از این استاندارد ها پشتیبانی کند و توان خروجی نهایی سوییچ که بر حسب وات مشخص می‌ شود زیاد باشد، برای تامین برق اکسس پوینت‌ ها، تلفن‌ های آی‌ پی و دوربین‌ های تحت شبکه مشکلی نخواهید داشت.

خرید سوئیچ سیسکو با پیکربندی ثابت

به‌ طور کلی، سوییچ‌ های برند سیسکو به دو گروه با تنظیمات ثابت و ماژولار تقسیم بندی می‌ شوند. سوئیچ‌ های شبکه ای که با تنظیمات ثابت سرپرستان شبکه نمی‌توانند هیچ ماژولی به دستگاه اضافه یا از آن کم کنند اما سوئیچ های نوع ماژولار این اجازه می‌ دهند با توجه به نیازهای شبکه، ماژول‌ هایی به سوئیچ مورد نظرتان اضافه کنید. به‌ عنوان مثال شما می‌ توانید یک ماژول فیبر نوری و یا یک ماژول منبع تغذیه به سوئیچ خود اضافه کنید.

معمولا سوئیچ‌ هایی با پیکربندی ثابت تا ۴۸ پورت در یک دستگاه را پشتیبانی خواهند کرد. از طرفی، پورت‌ های آپلینک تا حداکثر چهار پورت اضافی را به منظور اتصال به دیگر دستگاه‌ ها از طریق ماژول SFP فراهم خواهند کرد. هرچه تعداد پورت های سوئیچ بیشتر باشد، توانایی کارشناسان در مدیریت شبکه ها بیشتر می‌کنند.

نکته‌ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر دو سوئیچ هر کدام ۲۴ پورت داشته باشند را به یکدیگر متصل کنید در نهایت ۴۶ پورت برای اتصال دستگاه‌ های کلاینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت، زیرا در حین اتصال یک سوئیچ به دیگری یک پورت برای ایجاد اتصال سوییچ‌ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این به دو پریز برق نیاز خواهید داشت، اما در صورتی که یک سوئیچ ۴۸ پورت خریداری کرده باشید، اتصال ۴۷ کلاینت به آن وجود داشته و تنها یک پورت به منظور اتصال سوئیچ به شبکه استفاده خواهد شد در نهایت به یک پریز برق به منظور روشن کردن سوییچ نیاز خواهید داشت. این سوئیچ‌ ها به دلیل محدودیت در تعداد درگاه‌ هایی برای سازمان‌ هایی که در جستجوی انعطاف‌پذیری باشند، مناسب نخواهد بود.

خرید سوئیچ سیسکو

خرید سوئیچ سیسکو

خرید سوئیچ سیسکو؛ ماژولار سیسکو

این سوئیچ‌ ها برای سازما‌ن‌هایی در نظر گرفته می شوند که نیازمند انعطاف‌ پذیری بوده و مشکلی برای پرداخت هزینه بیشتر به منظور خرید این سوییچ‌ ها نخواهند داشت. سوئیچ های ماژولار می‌ توانند با اضافه کردن ماژول‌ های مختلف دستیابی به تراکم بیشتر پور‌ت‌ ها را فراهم کنند. مثلا بعضی از سوئیچ‌ های سیسکو نوع کاتالیست ۶۵۰۰ می‌ توانند چیزی بالغ بر ۱۰۰۰ پورت سوئیچ را برای هر شبکه ارائه کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 444
  • بازدید سال : 1,779
  • بازدید کلی : 3,241