loading...
طراحی وب سایت
نگاه نو بازدید : 47 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم به معرفی برندهای فن کویل ایتالیایی بپردازیم. شرکت های ایتالیایی در ساخت تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع در دنیا معروف هستند. یکی از محصولات ایتالیایی که خیلی در ایران طرفدار دارد، فن کویل ایتالیایی است که در عین قدرت، ساکت و زیبا است و گارانتی و خدمات پس از فروش آن نسبت به سایر فن کویل های خارجی بسیار بهتر است. برندهای مختلفی از فن کویل های ایتالیایی در بازار ایران به فروش می رسند. در این مقاله از سری مقالات سرمامارکت می خواهیم ضد بررسی مختصر سیستم فن کویل، انواع فن کویل ها و مقایسه فن کویل های ایرانی و ایتالیایی، مهم ترین برندهای فن کویل ایتالیایی را به شما معرفی کنیم. با سرما مارکت همراه باشید.

بررسی مختصر فن کویل و اجزای آن

فن کویل ها دستگاه های برای تأمین سرمایش و گرمایش محیط های سربسته هستند که دارای یک بدنه، یک یا دو کویل و یک یا چند فن می باشند. بدنه فن کویل یک باکس فلزی است که تمامی قطعات دیگر درون آن نصب می شوند و دارای دریچه های ورود و خروج هوا است. کویل یک مبدل حرارتی است که در فن کویل ها از نوع فین-تیوب (fin-tube) یا همان پره-لوله است.

این ساختار، متشکل ار یک ردیف پره موازی هم است که لوله هایی ارتباط بین آن ها را بر قرار کرده اند. وقتی که کویل روی سیستم لوله کشی بسته آب گرم و سرد نصب می شود، آب از یک سو به کویل وارد و پس از عبور از همه فین ها، از سوی دیگر از آن خارج می شود و مجددا به لوله کشی باز می گردد. دریچه هایی ورود و خروج آب سرد به درون کویل را تنظیم می کنند. در ساختمان هایی که از سیستم فن کویل بهره می برند، یک چیلر برای سرد کردن آب و یک بویلر برای داغ کردن آب وجود دارد و این دستگاه ها از طریق لوله کشی هایی به یونیت های مختلف فن کویل در بخش های مختلف ساختمان متصل هستند.

  آشنایی با مزایای فن کویل ایرانی

مقایسه داکت اسپلیت ایرانی و خارجی

معرفی ۵ مدل داکت اسپلیت ارزان

لیستی از بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی

 

اما کار فن ها در فن کویل ها چیست؟

فن کویل ها هوای داخل ساختمان را به درون فن کویل کشیده و پس از عبور دادن هوا از لا به لای فین های کویل، آن را مجددا به درون ساختمان بر می گردانند. این کار سبب انجام تبادل حرارتی بین هوای موجود در ساختمان و آب جاری درون کویل می شود. البته در بعضی فن کویل ها، برای گرمایش از هیتر الکتریکی استفاده می شود و نیازی به اتصال آب گرم نیست.

فن کویل ها مجهز به ترموستات هستند. شما می توانید ترموستات را روی دمای مطلوب خود تنظیم کنید و ترموستات با تغییر سرعت فن و یا باز و بسته کردن دریچه های دو راهی و سه راهی و در نتیجه تنظیم میزان ورود آب گرم و سرد به کویل، درجه حرارت هوای درون اتاق را روی میزان دلخواه شما حفظ می کند. به علاوه، اکثر فن کویل ها دارای فیلترهای تعویضی یا قابل شستشو هستند و هوای داخل ساختمان را تا حدی پاکیزه می نمایند.

 

انواع مختلف فن کویل ها

قبل از این که سراغ معرفی برندهای فن کویل ایتالیایی برویم باید بگوییم که فن کویل ها می توانند در یکی از دو نوع دو لوله ای یا چهار لوله ای تولید شوند. فن کویل های دو لوله ای تنها یک کویل دارند که با تنظیم دریچه های آب گرم و سرد می توان آن ها را روی حالت سرمایشی یا گرمایشی تنظیم کرد. البته بعضی از انواع فن کویل های دو لوله ای برای انجام عمل حرارتی از هیتر الکتریکی کمک می گیرند و نیازی به آب گرم ندارند.

فن کویل های چهار لوله ای، دارای دو کویل هستند که یکی مخصوص عمل حرارتی و دیگری مخصوص عمل برودتی است. این فن کویل ها، دمای هوا را خیلی بهتر و راحت تر از فن کویل های دو لوله ای تنظیم می کنند ولی قیمت آن ها نیز بالاتر است.

  فن کویل بی صدا چی بخریم؟

فن کویل ها را می توان در بخش های مختلف ساختمان نصب کرد. فن کویل های سقفی، کاستی و کانالی، درون یا زیر سقف نصب می شوند، فن کویل های دیواری روی دیوار و در موارد معدودی، درون دیوار نصب می شوند و فن کویل های زمینی روی کف ساختمان، درون کف ساختمان، در کنار دیوار یا درون پایین ترین بخش دیوار نصب می شوند. فن کویل های زمینی می توانند ایستاده باشند و انواع ایستاده می توانند عمودی یا افقی باشند.

مقایسه و معرفی برندهای فن کویل ایتالیایی با فن کویل های ایرانی

فن کویل های ایتالیایی  معمولا زیباتر و ساکت تر از فن کویل های ایرانی هستند ولی فن کویل های ایرانی کمی قوی تر از فن کویل های ایتالیایی هم قیمت خود می باشند. فن کویل های ایتالیایی برخلاف بسیاری از فن کویل های خارجی دیگر، از گارانتی و خدمات پس از فروش خوب و قابل مقایسه با فن کویل های ایرانی در بازار داخل کشور، برخوردار می باشند.

معرفی برندهای فن کویل ایتالیایی در بازار ایران

برند سابیانا

 

اگر یک فن کویل ایتالیایی زمینی کوچک و زیبا می خواهید، بهترین گزینه برای شما، خرید از برند سابیانا است. این شرکت سابقه ای در حدود ۸ دهه در ساخت تجهیزات HAVC دارد و چندین نماینده در ایران مثل شرکت های مبنا و مگاپارس، محصولات آن را در ایران به فروش می رسانند. فن کویل های دیواری سابیانا نیز به خوبی در ایران به فروش می رسند. محصولات سابیانا دارای ۳۶ ماه گارانتی در ایران هستند.

محصولات سابیانا در ایران در سری های زیر به فروش می رسند:

  • فن کویل های سقفی سری Carisma-CRC توکار یا روکار با هوادهی ۶۵ تا ۸۸۰ متر مکعب بر ثانیه و سطح سر و صدای بسیار پایین در محدوده ۱۸ تا ۵۵ دسیبل.
  • فن کویل های دیواری Carisma Fly با هوادهی مشابه فن کویل های سقفی Carisma-CRC و سطح سر و صدای بسیار پایین در محدوده ۲۶ تا ۴۸ دسیبل.
  • فن کویل های کاستی چهار طرفه و یک طرفه با ظرفیت های هوادهی ۱۳۰ تا ۱۵۰۰ CFM و سطح سر و صدای بسیار پایین در محدوده ۲۴ تا ۴۹ دسیبل.
  • فن کویل های زمینی سری Floor-ccp با ظرفیت های هوادهی ۸۸ تا ۷۳۰ CFM و سطح سر و صدا در محدوده ۲۷ تا ۵۵ دسیبل.
  • فن کویل های کانالی سری CRSO با ظرفیت هوادهی نسبتا ضعیف بین ۲۲۰ تا ۱۳۰۰ CFM و سطح سر و صدای پایین در محدوده ۳۵ تا ۴۹ دسیبل.
  • فن کویل های کانلی Maestro ا ظرفیت هوادهی خیلی بالا بین ۴۵۰ تا ۴۲۰۰ CFM و سطح سر و صدای بالا در محدوده ۴۲ تا ۷۲ دسیبل.
  • فن کویل های زمینی Carisma با ظرفیت هوادهی ۶۵ تا ۸۸۰ CFM و سطح سر و صدای بسیار پایین در محدوده ۱۸ تا ۵۵ دسیبل.

  معرفی سریع فن کویل های ایرانی

برند آکرونی

 

فن کویل های آکرونی دارای هیچ گونه قطعه غیر اروپایی نبوده و این شرکت هیچ کارخانه ای در چین ندارد. سر و صدای این فن کویل ها متوسط است. این  فن کویل ها دارای فن های سانتریفیوژی ۶ سرعته هستند. فن کویل های آکرونی در ایران با دو سال گارانتی و ۱۰ سال خدمت پس از فروش، فروخته می شوند. فن کویل های آکرونی در مدل های زمینی ایستاده افقی توکار و روکار، دیواری روکار، سقفی روکار و توکار، کاستی و کانالی در ایران به فروش می رسند.

برند گلتی

فن کویل های برند  گلتی در ایران عمدتا از انواع سقفی توکار و سقفی-زمینی هستند. فن کویل های سقفی-زمینی را هم می توان زیر سقف و هم می توان به صورت ایستاده افقی روی زمین نصب کرد. این فن کویل ها ظرفیت هایی بین ۲۰۰ تا ۱۱۰۰ CFM داشته و با ۱۸ ماه گارانتی در ایران فروخته می شوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 142
  • بازدید ماه : 433
  • بازدید سال : 1,768
  • بازدید کلی : 3,230